singgah sana sini


salam semua...
Entri fieda kali nie singgah sana sini..korang mesti tertanye kenapa,mengapa tajuk nie dikeluarkan..btul x??sebenarnye fieda singgah kat blog orang lain.tue la sebenarnye tajuk yg fieda tulis 2..kali nie fieda luangkan sikit masa untuk lihat kreativiti kawan2 blogger yang lain.Disamping tue fieda follow r dieorang.saje nak tambahkan kenalan dalam dunia alam maya nie.Bak kata pepatah "Sambil menyelam kite minum air".Betul ke pepatah 2?urm betul ke xbetul ke kira betul jela.

Tapi fieda tensen ngan internet ary nie.slow sangat.Nak follow blog punye la lambat.sebab 2 fieda geram nie.em sambil2 tunggu benda alah nie loading,fieda pow terpikir nak post entri baru.saje jer nak bagi cite baru kt kawan2 alam maya nie..sedar xsedar kite sume da berada di penghujug tahun da kan..nie fieda da cite benda lain da nie..xpe x fieda campur aduk citer??jangan marah taw.korang just bace jer..

k lah,xmau mengarut banyak2..nati tah citer pe2 yang kuar nati..kepada rakan blogger yang lain lau sudi jadi la follower fieda..fieda pun akn follow korang balik nati.cume cepat ngan lambat jer..lau rajin,komen2 la sal blog fieda nie..ade yg terkurang ke terlebih bgthu jer..fieda xkisah sbb fieda pow xpakar sangat dalam dunia blogger nie..

p/s : "talking is sharing but listening is caring"

Please Jangan Jemu Berkunjung


‎5 FAKTA UNTUK ANDA PERCAYA ATAU TIDAK


1. Jika anda makan SATAY, jangan pula lupa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? (Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.

2. Jangan makan UDANG selepas mengambil PIL VITAMIN C ! Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.

3. Barah akibat penggunaan bahan dalam SHAMPOO. Balik rumah dan pergi periksa. Tukarlah ke jenama lain sebelum terlambat, jika kandungan dalam shampoo anda mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS. Bahan ini akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang dan ini bukannya jenaka. Shampoo yang disahkan mengandungi bahan ini ialah; VO5, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo terbaru keluaran body shop, Nature Force dan lain-lain lagi. Shampoo Clairol's Herbal Essence adalah satu-satunya yang mengandungi Sodium Laureth Sulfate secara tunggal. Meskipun pertanyaan telahpun dibuat terhadap syarikat ini dan jawapan dari mereka ialah, "Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh melakukan apa-apa kerana kami memerlukan bahan yang boleh mengeluarkan busa yang banyak". Dalam pada itu, Pasta Colgate & Dee Dee (untuk kanak-kanak) turut mengandungi bahan yang sama untuk penghasilan busa.

4. Kepada penggemar makanan jenis MEE SEGERA (tak kiralah maggi, koayteow dsb), Pastikan berhenti makan dulu sekurang-kurangnya 3 hari selepas mengambil mee segera sebelum mengambil paket yang seterusnya. Maklumat yang dikongsi bersama dengan seorang doctor. Keluarga saya telah menghentikan pengambilan makanan ini setelah mendapat tahu berkenaan salutan wax ke atas makanan ini. Inilah yang menyebabkan mee segera tidak melekat antara satu sama lain apabila dimasak. Telah dinyatakan terdahulu melalui SEORANG AKTOR dari SBC (sekarang ni dikenali sebagai TCS). Beberapa tahun lalu, yang mana kariernya membuatkan beliau sangat sibuk untuk memasak, jalan mudah mengambil mee segera setiap hari. Kemudiannya beliau disahkan menghidap barah. Barahnya disebabkan wax dalam mee segera. Doktor juga memberitahu yang badan manusia memerlukan 2 hari untuk membersihkan wax dari sistem badan. Seorang lagi mangsa yang serupa ialah Pramugara dari SIA yang mana setelah berpindah dari rumah ibunya ke rumahnya sendiri, Dia tidak memasak tetapi kerap makan mee segera. Dia didapati menghidap barah dan mati selepas itu. Sekarang ini tindakan memakan mee segera bolehlah diistilahkan sebagai 'makan untuk mendapat barah'.

5. BAWANG GORENG SEGERA, Seorang kawan melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman. Yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja.



Please Jangan Jemu Berkunjung


Assalamualaikum....

pe habaq kawan2..saje jer nk testing cakap loghat utara plak..hampir seminggu fieda x jenguk blog nie..nasib bek x berhabuk..tapi citer dalam blog yg da lapok..so ary nie fieda nk post citer baru plak..korang nk thu sal per??

ha,biar fieda citer sal event malam nie la..ok x?sebenarnye,malam nie fieda ad game.Indoor game taw..jgn pk2 benda lain ea...malam nie fieda jd salah sorang atlit r.haha "atlit r sangat".fieda akn bermain karom malam nie..doakan fieda menang.dapat adiah nati fieda tunjuk kt korang.maklum r nk bg xboleh coz masing2 jauh.hukhuk.pe2 pon xsabar nk tunggu malam nie..nk tengok ragam manusia.fieda suka tengok gelagat orang..2 r plan fieda malam nie.

urmm..esok cuti..fieda cadang nk p jalan2 ngan kawan fieda..Destinasi kiteorng ialah Padang Besaq,Perlis..fieda nak cr something untuk bawak balik Pahang.Maklum r lama x balik umah..Last balik waktu raya ary 2.Rindunye pada keluarga terutama adik fieda yg bongsu..bila fieda tepon umah adi selalu cakap "along,bile nak balik..adik nk adiah!ari jadi adik xda sape beli kek"..huhu.xpe nati along balik,kite makan kek ye..baru umur 6 tahun tp da mintak macam2..tp xpe selagi along mampu,along akan tunaikan semua permintaan adik2 along.


ni la dak kecik yg fieda cite 2..


Please Jangan Jemu Berkunjung


hepi gud lucky

hello hello hello...
assalamualaikum...
sori klu ary nie fieda terlebih-lebih pulak ea.sebenarnya saje jer utk menghiburkan aty yang lara nie..setelah beberapa hari agak bz akhirnye fieda dapat gak update entry baru tik blog nie..lau korang perasan blog fieda da berubah wajah taw.suke2..huhuhuhu...setelah berpenat lelah untuk mengedit blog yg xseberapa nie akhirnya berjaya juga..terima kasih kepada mereka2 yg byk memberi tunjuk ajar kepada fieda..

Akhirnya,fieda dapat create header blog fieda sendiri...walaupun x secantik blogger yg lain tapi nie la hasil karya fieda yg pertama dan julung2 kalinye..Insyaallah dari semasa ke semasa fieda akan tetap berusaha supaya blog fieda ni setanding dengan blog korang..fieda bukan dengki taw cuma nk bersaing mengembangkan idea dalam dunia blogger nie..korang jangan salah anggap plak..lagipun xsalah lau kite berkongsi ilmu kan..

nie hasil header fieda yg pertama..
tadaaa :
lepas buat header ni fieda xpuas aty sebab fieda rasa header xmenarik..

so,fieda cube buat yang lain plak,dan nie hasilnye :
erm fieda rasa yg ni lg ok.simple jer..

fieda xthu nape fieda suka blog nie bertemakan warna pink.fieda ni bukan minat sangat ngan warna pink2 nie..tp bile wt blog warna pink,fieda rasa lapang jer..fieda tengok kebanyakkan blogger perempuan menggunakan tema pink.pe2 pow fieda suke tengok blog nie apabila ia hampir mencapai apa yg fieda nk selama nie..Perkara yg paling membuatkan fieda semangat sekarang kerana jumlah follower fieda da semakin bertambah..terima kasih fieda ucapkan kerana sanggup luangkan masa utk jd follower fieda..Fieda akan cuba bg kepuasan bile korang singgah di blog nie..ape2 yg kurang korang tegurla ea..

p/s : Tiada sesiapa yang sempurna di dunia ini.


Please Jangan Jemu Berkunjung


MANA MAK ..... " Before baca, sila sediakan Tisu"


Mana Mak?'

Jam 6.30 petang.

Mak berdiri di depan pintu. Wajah Mak kelihatan resah. Mak tunggu adik bungsu balik dari sekolah agama.

Ayah baru balik dari sawah.

Ayah tanya Mak, “Along mana?’

Mak jawab, “Ada di dapur tolong siapkan makan.”

Ayah tanya Mak lagi,” Angah mana?”

Mak jawab, “Angah mandi, baru balik main bola.”

Ayah tanya Mak, “Ateh mana?”

Mak jawab, “Ateh, Kak Cik tengok tv dengan Alang di dalam?”

Ayah tanya lagi, “Adik dah balik?”

Mak jawab, “Belum. Patutnya dah balik. Basikal adik rosak kot. Kejap lagi kalau tak balik juga jom kita pergi cari Adik.”

Mak jawab soalan ayah penuh yakin. Tiap-tiap hari ayah tanya soalan yang sama. Mak jawab penuh perhatian. Mak ambil berat di mana anak-anak Mak dan bagaimana keadaan anak-anak Mak setiap masa dan setiap ketika.

Dua puluh tahun kemudian

Jam 6.30 petang

Ayah balik ke rumah. Baju ayah basah. Hujan turun sejak tengahari.

Ayah tanya Along, “Mana Mak?”

Along sedang membelek-belek baju barunya. Along jawab, “Tak tahu.”

Ayah tanya Angah, “Mana Mak?”

Angah menonton tv. Angah jawab, “Mana Angah tahu.”

Ayah tanya Ateh, “Mana Mak?”

Ayah menunggu lama jawapan dari Ateh yang asyik membaca majalah.

Ayah tanya Ateh lagi, "Mana Mak?"

Ateh menjawab, “Entah.”

Ateh terus membaca majalah tanpa menoleh kepada Ayah.

Ayah tanya Alang, “Mana Mak?”

Alang tidak jawab. Alang hanya mengoncang bahu tanda tidak tahu.


Ayah tidak mahu tanya Kak Cik dan Adik yang sedang melayan facebook. Ayah tahu yang Ayah tidak akan dapat jawapan yang ayah mahu.

Tidak ada siapa tahu di mana Mak. Tidak ada siapa merasa ingin tahu di mana Mak. Mata dan hati anak-anak Mak tidak pada Mak. Hanya mata dan hati Ayah yang mencari-cari di mana Mak.

Tidak ada anak-anak Mak yang tahu setiap kali ayah bertanya, "Mana Mak?"

Tiba-tiba adik bungsu bersuara, “Mak ni dah senja-senja pun merayap lagi. Tak reti nak balik!!”

Tersentap hati Ayah mendengar kata-kata Adik.

Dulu anak-anak Mak akan berlari mendakap Mak apabila balik dari sekolah. Mereka akan tanya "Mana Mak?" apabila Mak tidak menunggu mereka di depan pintu.

Mereka akan tanya, "Mana Mak." Apabila dapat nombor 1 atau kaki melecet main bola di padang sekolah. Mak resah apabila anak-anak Mak lambat balik. Mak mahu tahu di mana semua anak-anaknya berada setiap waktu dan setiap ketika.

Sekarang anak-anak sudah besar. Sudah lama anak-anak Mak tidak bertanya 'Mana Mak?"

Semakin anak-anak Mak besar, soalan "Mana Mak?" semakin hilang dari bibir anak-anak Mak .

Ayah berdiri di depan pintu menunggu Mak. Ayah resah menunggu Mak kerana sudah senja sebegini Mak masih belum balik. Ayah risau kerana sejak akhir-akhir ini Mak selalu mengadu sakit lutut.

Dari jauh kelihatan sosok Mak berjalan memakai payung yang sudah uzur. Besi-besi payung tercacak keluar dari kainnya. Hujan masih belum berhenti. Mak menjinjit dua bungkusan plastik. Sudah kebiasaan bagi Mak, Mak akan bawa sesuatu untuk anak-anak Mak apabila pulang dari berjalan.

Sampai di halaman rumah Mak berhenti di depan deretan kereta anak-anak Mak. Mak buangkan daun-daun yang mengotori kereta anak-anak Mak. Mak usap bahagian depan kereta Ateh perlahan-lahan. Mak rasakan seperti mengusap kepala Ateh waktu Ateh kecil. Mak senyum. Kedua bibir Mak diketap repat. Senyum tertahan, hanya Ayah yang faham. Sekarang Mak tidak dapat lagi merasa mengusap kepala anak-anak seperti masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka sudah besar. Mak takut anak Mak akan menepis tangan Mak kalau Mak lakukannya.

Lima buah kereta milik anak-anak Mak berdiri megah. Kereta Ateh paling gah. Mak tidak tahu pun apa kehebatan kereta Ateh itu. Mak cuma suka warnanya. Kereta warna merah bata, warna kesukaan Mak. Mak belum merasa naik kereta anak Mak yang ini.

Baju mak basah kena hujan. Ayah tutupkan payung mak. Mak bagi salam. Salam Mak tidak berjawab. Terketar-ketar lutut Mak melangkah anak tangga. Ayah pimpin Mak masuk ke rumah. Lutut Mak sakit lagi.

Mak letakkan bungkusan di atas meja. Sebungkus rebung dan sebungkus kueh koci pemberian Mak Uda untuk anak-anak Mak. Mak Uda tahu anak-anak Mak suka makan kueh koci dan Mak malu untuk meminta untuk bawa balik. Namun raut wajah Mak sudah cukup membuat Mak Uda faham.

Semasa menerima bungkusan kueh koci dari Mak Uda tadi, Mak sempat berkata kepada Mak Uda, "Wah berebutlah budak-budak tu nanti nampak kueh koci kamu ni."

Sekurang-kurangnya itulah bayangan Mak. Mak bayangkan anak-anak Mak sedang gembira menikmati kueh koci sebagimana masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka berebut dan Mak jadi hakim pembuat keputusan muktamat. Sering kali Mak akan beri bahagian Mak supaya anak-anak Mak puas makan. Bayangan itu sering singgah di kepala Mak.

Ayah suruh Mak tukar baju yang basah itu. Mak akur.

Selepas Mak tukar baju, Ayah iring Mak ke dapur. Mak ajak anak-anak Mak makan kueh koci. Tidak seorang pun yang menoleh kepada Mak. Mata dan hati anak-anak Mak sudah bukan pada Mak lagi.

Mak hanya tunduk, akur dengan keadaan.

Ayah tahu Mak sudah tidak boleh mengharapkan anak-anak melompat-lompat gembira dan berlari mendakapnya seperti dulu.

Ayah temankan Mak makan. Mak menyuap nasi perlahan-lahan, masih mengharapkan anak-anak Mak akan makan bersama. Setiap hari Mak berharap begitu. Hanya Ayah yang duduk bersama Mak di meja makan setiap malam.

Ayah tahu Mak penat sebab berjalan jauh. Siang tadi Mak pergi ke rumah Mak Uda di kampung seberang untuk mencari rebung. Mak hendak masak rebung masak lemak cili api dengan ikan masin kesukaan anak-anak Mak.

Ayah tanya Mak kenapa Mak tidak telepon suruh anak-anak jemput. Mak jawab, "Saya dah suruh Uda telepon budak-budak ni tadi. Tapi Uda kata semua tak berangkat."

Mak minta Mak Uda telepon anak-anak yang Mak tidak boleh berjalan balik sebab hujan. Lutut Mak akan sakit kalau sejuk. Ada sedikit harapan di hati Mak agar salah seorang anak Mak akan menjemput Mak dengan kereta. Mak teringin kalau Ateh yang datang menjemput Mak dengan kereta barunya. Tidak ada siapa yang datang jemput Mak.

Mak tahu anak-anak mak tidak sedar telepon berbunyi. Mak ingat kata-kata ayah, “Kita tak usah susahkan anak-anak. Selagi kita mampu kita buat saja sendiri apa-apa pun. Mereka ada kehidupan masing-masing. Tak payah sedih-sedih. Maafkan sajalah anak-anak kita. Tak apalah kalau tak merasa menaiki kereta mereka sekarang. Nanti kalau kita mati kita masih ada peluang merasa anak-anak mengangkat kita kat bahu mereka.”

Mak faham buah hati Mak semua sudah besar. Along dan Angah sudah beristeri. Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik masing-masing sudah punya buah hati sendiri yang sudah mengambil tempat Mak di hati anak-anak Mak.

Pada suapan terakhir, setitik air mata Mak jatuh ke pinggan.

Kueh koci masih belum diusik oleh anak-anak Mak.

Beberapa tahun kemudian

Mak Uda tanya Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik, “Mana mak?”.

Hanya Adik yang jawab, “Mak dah tak ada.”

Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik tidak sempat melihat Mak waktu Mak sakit.

Kini Mak sudah berada di sisi Tuhannya bukan di sisi anak-anak Mak lagi.

Dalam isakan tangis, Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik menerpa kubur Mak. Hanya batu nisan yang berdiri terpacak. Batu nisan Mak tidak boleh bersuara. Batu nisan tidak ada tangan macam tangan Mak yang selalu memeluk erat anak-anaknya apabila anak-anak datang menerpa Mak semasa anak-anak Mak kecil dulu.

Mak pergi semasa Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik berada jauh di bandar. Kata Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik mereka tidak dengar handphone berbunyi semasa ayah telepon untuk beritahu mak sakit tenat.

Mak faham, mata dan telinga anak-anak Mak adalah untuk orang lain bukan untuk Mak.

Hati anak-anak Mak bukan milik Mak lagi. Hanya hati Mak yang tidak pernah diberikan kepada sesiapa, hanya untuk anak-anak Mak..

Mak tidak sempat merasa diangkat di atas bahu anak-anak Mak. Hanya bahu ayah yang sempat mengangkat jenazah Mak dalam hujan renyai.

Ayah sedih sebab tiada lagi suara Mak yang akan menjawab soalan Ayah,

"Mana Along?" , "Mana Angah?", "Mana Ateh?", "Mana Alang?", "Mana Kak Cik?" atau "Mana Adik?". Hanya Mak saja yang rajin menjawab soalan ayah itu dan jawapan Mak memang tidak pernah silap. Mak sentiasa yakin dengan jawapannya sebab mak ambil tahu di mana anak-anaknya berada pada setiap waktu dan setiap ketika. Anak-anak Mak sentiasa di hati Mak tetapi hati anak-anak Mak ada orang lain yang mengisinya.

Ayah sedih. Di tepi kubur Mak, Ayah bermonolog sendiri, "Mulai hari ini tidak perlu bertanya lagi kepada Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik , "Mana mak?" "

Kereta merah Ateh bergerak perlahan membawa Ayah pulang. Along, Angah, Alang dan Adik mengikut dari belakang. Hati ayah hancur teringat hajat Mak untuk naik kereta merah Ateh tidak kesampaian. Ayah terbayang kata-kata Mak malam itu, "Cantiknya kereta Ateh, kan Bang? Besok-besok Ateh bawalah kita jalan-jalan kat Kuala Lumpur tu. Saya akan buat kueh koci buat bekal."

"Ayah, ayah....bangun." Suara Ateh memanggil ayah. Ayah pengsan sewaktu turun dari kereta Ateh..

Terketar-ketar ayah bersuara, "Mana Mak?"

Ayah tidak mampu berhenti menanya soalan itu. Sudah 10 tahun Mak pergi namun soalan "Mana Mak?" masih sering keluar dari mulut Ayah sehingga ke akhir usia.

Sebuah cerita pendek buat tatapan anak-anak. Kata orang hidup seorang ibu waktu muda dilambung resah, apabila tua dilambung rasa. Kata Rasulullah saw. ibu 3 kali lebih utama dari ayah. Bayangkanlah berapa kali ibu lebih utama dari isteri, pekerjaan dan anak-anak sebenarnya. Solat sunat pun Allah suruh berhenti apabila ibu memanggil. Berapa kerapkah kita membiarkan deringan telepon panggilan dari ibu tanpa berjawab?




Please Jangan Jemu Berkunjung


_________DI ANTARA BINTANG____________






lagu nie bermakna kepada pasangan yang tengah hangat bercinta.



Please Jangan Jemu Berkunjung


pe2 yang terlintas di fikiran

salam semua...
ary nie xthu nak citer sal per..tp teringin nk update blog nie..

urmm..ary nie saya jumpe kaunselor..Mesti korang rase sy nie budak yg ade masalah kan??Sebanarnya saya ade sesi dengan kaunselor 2 untuk melakukan perubahan yang positif dalam hidup saya.Alhamdullilah..selepas hampir 2 jam saya bersama kaunselor tersebut,saya dapat tahu kelemahan diri saya sendiri yang mungkin selama nie sy buat2 xthu jerk..Bukan ape sebagai manusia kite semua xlari dari masalah kan..Saya harap lepas nie sy akn semakin berani tuk melakukan ape yang tebaik dalam hidup saya.Permulaan yang positif la kan..

Kat cini sy nk kongsi ckit ngan korang sal satu laman web yang bermanfaat tuk korang join..macam2 ilmu yang boleh kite pelajari..Khususnya sal komputer.lau korang suke join la ea..
http://www.celapakit.net/portal.php

saya bru je jd mebe forum tersebut..insyaallah lau xde pe2 masalah sy akan kongsi ilmu sy ngn korang sume.bak kata orang.Ilmu xbek lau kite KEDEKUT..btul x??

sorila..posting ary nie bercelaru sikit..i have no idea..huhu learn 2 speak english..sori my languange xbeberapa ok..dalam proses tuk belajar..lau korang pandai speaking,boleh la kite belajar sama taw..

k la.da lewat nie..ptg nie sy nk men bola tampar..saje tuk bg bdn kite berpeluh.."BADAN SIHAT OTAK CERGAS".

papai...


Please Jangan Jemu Berkunjung


Suami idaman saya

Suami idaman saya adalah…Seorang lelaki yang beriman…Yang hatinya disaluti rasa taqwa kepada Allah…Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam…Yang sentiasa haus dengan ilmu…Yang sentiasa dahaga akan pahala…Yang solatnya adalah maruah dirinya…Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah…


Suami idaman saya adalah…Lelaki yang menjaga tuturkatanya…Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya…Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya…Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang…Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang…


Suami idaman saya adalah…Lelaki yang menghormati ibunya…Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga…Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam…Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan…Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat…


Suami idaman saya…Sentiasa bersedia untuk menjadi imam…Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah…Yang boleh diajak berbincang dan berbicara…Yang menjaga matanya dari berbelanja…Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya…


Suami idaman saya…Tidak pernah membazirkan masa…Matanya kepenatan kerana penat membaca…Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir…Tidurnya lena dengan cahaya keimanan…Bangunnya subuh penuh kecergasan…Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan…


Suami idaman saya…Sentiasa mengingati mati…Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat…Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga…Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik…Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian…


Suami idaman saya adalah…Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia…Kerana dia mengimpikan syurga…Di situlah rumah idamannya…Dan dia ingin membawa saya bersama…Dialah suami idaman saya…


Suami idaman saya adalah...Lelaki yang sentiasa menyeru saya menunaikan solat lima waktu pada awal waktu...Lelaki idaman saya adalah beliau yang sentiasa memujuk saya bersabar ketika nafsu amarah berada di tahap yang tinggi...Lelaki idaman saya adalah lelaki yang berdoa dan menunaikan solat hajat di tikar solat beliau untuk membantu saya mencari haluan hidup saya...



Suami idaman saya adalah...Lelaki yang telah ALLAH S.W.T. ciptakan untuk saya...Dimana saya dijadikan dari tulang rusuk beliau...Lelaki idaman saya adalah beliau yang menerima keluarga saya seperti keluarganya sendiri...Yang dapat menjadikan masalah saya seperti masalah beliau sendiri...Yang dapat sama-sama membimbing keluarga yang bakal dibina bersama-sama...InsyALLAH...




Semoga suami idaman yang telah saya sebut di atas ini merupakan lelaki yang telah dijodohkan untuk saya..Amin..


Please Jangan Jemu Berkunjung


Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa (^_^)