cukai TOPUP

Prepaid kena cukai 6 peratus

Siapa yang rajin topup hp kena cukai la korang semua sebanyak 6 peratus berkuat kuasa..kos meningkat lepas ni huhuu..korang ingat sikit ke 6 peratus tu? kalau korang topup RM10 kena bayar 60 sen untuk cukai,jadi bayangkan kalau RM100 cukai saja dah RM6, jadi korang rasa patut ke tak patut cukai ni di kenakan..siapa nak bangkang ni..boleh buat banyak untung ni..alasan kos meningkat, blurr

Jadi siapa yang kerap guna prepaid lepas ni kena fikir cara nak berjimat dan mungkin pening kepala setiap kali prepaid dah nak habis..kos kertas prepaid tu ke? pakai bil murah kot ! jadi altenatif nak tunjuk tak puas hati korang macam mana ehh..boikot ke? kalau korang boikot guna public phone je la..lepas ni apa lagi yang nak naik pulak.

Mesti ada yang tak puas hati akan buat memorandum..tak pun buat kat facebook kempen atau protes tak setuju dan mula nanti kedengaran ketidak puasan selepas tu jadi kempen politik dari pembangkang dan nanti ada pula pertubuhan pembelaan yang akan membangkitkan isu ni..korang tunggu je.

Protes cukai prepaid yang akan membebankan penguna..tak terasa bagi yang berduit tapi topup ni digunakan juga oleh pelajar jadi terpaksa la korang terima hakikat kos dah meningkat saban hari korang guna hp tu sedar2 banyak duit yang melayang..korang suka diam je la yea.
Please Jangan Jemu Berkunjung


0 comments:

Post a Comment

Mekasih lepak sini...nati korang singgah lagi ea..(^_^)

Jangan Copy Cat kerana anda mungkin didakwa (^_^)